آشنایی با بخشهای مختلف بسته تربیت و یادگیری «کودکان ایران»
الف) اهداف
در ابتدای هر صفحه از کتاب راهنمای مربی-اولیا تحت عنوان «راه روشن»، به برخی از اهداف مصوب و اهداف محتوایی کتاب اشاره شده است و فعّالّیتهای عمده کتاب در جهت تحقّق این اهداف طرّاحی شده است. توجّه به آنها به مربّی کمک میکند که از پراکنده کاری بپرهیزد و برنامهی آموزشی و فعّالیّتهای خود را به صورت هدفمند سازماندهی نماید.
ب) شیوهی اجرا
این بخش به منزلهی راهنمای مربّی است و خطاب به او نوشته شده است. مربّیان گرامی قبل از شروع آموزش، با مراجعه به بخش مربوطه در کتاب «راه روشن» و انجام فعّالیّتهای خواسته شده، توجّه نوآموزان را به موضوع، جلب و مقدّمات یادگیری آنان را فراهم خواهند نمود.
ج) فعّالیّت نوآموز
پس از انجام فعّالیّتهای مربوط به کتاب راهنمای مربی-اولیا، با نظارت و راهنمایی مربّی، نوآموزان به انجام فعّالیّتهای خواسته شده میپردازند. انجام صحیح هریک از این فعّالیّتها، بیانگر یادگیری نوآموزان است و میتواند به عنوانیک فرایند در ارزشیابی از آنان مورد استفاده قرار گیرد. انجام برخی از این فعّالیّتها، به صورت گروهی و مشارکتی، به حس همدلی و دوستی و افزایش روحیهی کار گروهی در نوآموزان میانجامد و از آسیبهای مربوط به مقایسهی نوآموزان بایکدیگر و رقابتهای مخرب فردی کاسته میشود.
د) فعّالیّتهای خانه (ویژهی اولیا)
هدف از این بخش، جلب توجّه اولیا به آموزشهای پیشدبستانی و لزوم و درک اهمّیّت آنها است.همراهی و همگامیمربّیان و اولیای نوآموزان به عنوان کلید موفّقیّت یک برنامه است و فرصتی مغتنم برای آنان فراهم میآورد تا دست در دست هم، درجهتی واحد حرکت کنند و تحقّق اهداف مورد نظر را تسهیل نمایند. شایسته است مربّیان گرامیبا برگزاری جلسات و دیدارهای منظّم با اولیا، با ارائهی توضیحات لازم، آنان را در جهت انجام صحیح فعّالیّتهای این بخشیاری کنند و بازخوردهای مربوط به اجرای فعّالیّتها و نتایج لازم را از نوآموزان به دست آورند.
مخاطبان محترم میتوانند این محصول را به صورت کامل و یا به صورت تفکیکی( کتاب هاب 3 جلدی کار نوآموز+ راهنمای مربی و والدین+ لوحه زبان آموزی) تهیه فرمایند.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.