آموزش و پرورش به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی در هر کشوری، زمینه ساز و بستر آفرین رشد و توسعه آن است. خاستگاه اصلی تحقق اهداف آموزش و پرورش، با همه ی گستردگی ساختاری و محتوایی آن، مدرسه است و مدیران مدارس نقشی مهم و کلیدی را در این زمینه بر عهده دارند. اما انچه امروز شایان توجه است، ظهور رویکردهایی است که با نگاهی نوین به رهبری، سعی دارند تا مسیر مدیریت در سازمان ها را تسهیل نمایند و نقش آفرینی مدیران را به گونه ای دیگر رقم بزنند.
رویکردهای نوینی در رابطه با رهبری مطرح هستند که هریک می توانند به رفتارها و تعاملات سازمانی جهتی شایسته و مناسب بدهند، اما رویکرد رهبری معنوی، که به نحوی رویکردهای دیگر را در درون خود دارد، می تواند در امر مدیریت مدارس کارآیی و اثر بخشی خوبی داشته باشد و مدیران و تصمیم گیران و برنامه ریزان را برای تحول در آموزش و پرورش یاری رساند.
«مدیریت مدرسه مبتنی بر رهبری معنوی» نوشته دکتر حسن ملکی و دکتر کیومرث امجدیان است. در این پژوهش سعی بر این بوده است که با ارائه ی مدلی برای مدیریت مدارس ابتدایی با رویکرد رهبری معنوی، تحول را از مدرسه، به عنوان بخش زیربنایی آموزش و پرورش، آغاز نمود.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.